Thursday, January 14, 2010

Maya indahnya nama mu...misterinya dalam mu..

Aku bertanya...kenapa? Kenapa perasaan cinta tak dapat diteruskan selamanya?
Kenapa hati mesti berubah mengikut masa? Sudah..! Aku dah tak tahan lagi duduk lama-lama dalam bilik ni! keadaan bilik ni membuat aku sedih, bosan dan sepi. Walaupun bilik ini kemas..cantik..selesa dan suasana dingin..tapi tak sedikitpun buat aku rasa selesa..kenapa..??


Pada aku, cinta tu macam kopi kosong depan aku ni..panas, wangi, ade kafein dan buat aku selesa menghirupnya panas-panas...tapi kalau dibiarkan sejuk..ia ibarat segalas air biasa dan tidak lagi seperti ..hmmmm....nesscafe...




Aku tidak sedar dengan perasaan aku sekarang ni. Aku juga terlupa apa yang membuat aku bertanya begini. Ape yang aku tahu sekarang, aku hanya nak menangis tanpa menitiskan setitik air mata pun...(eh2..melebih-lebih feel lak ayat aku nih..aku nangis??)

Memori-memori aku dan maya di bilik ni sentiasa dalam minda aku. Bilik ni la dunia kami...berdua...
Setiap sudut bilik ni mengingatkan aku tentang kenangan-kenangan manis aku dan maya..

Setiap perkara yang berlaku, setiap perkataan yang maya sebut cuma menambah kesedihan padaku..kalatika aku teringatkannya...

Semuanya dah berakhir...yang tinggal cuma bilik kosong ni. Tapi...kenapa ia mesti berakhir? Kenapa maya benci aku? Kenapa maya nak tinggalkan tempat ni? Aku sendiri tak tahu ape sebabnya...tidak! aku kena tanya kenapa??

Bagitau aku maya...ape salah aku sampai camni sekali kau layan aku? Apa yang aku dah buat sampai kau sanggup lupakan segala janji-janji kau pada aku dulu. Tolong la..tolong bagitau aku maya..
Maya hanya senyap..pandangan maya jauh..sangat jauh..merenung sambil memikirkan..masa, cerita, kisah, kenangan...ntahla, aku pun tak tau..

Aku menanti dengan penuh harapan..badan berpeluh..jantung berdegup kencang..terus kencang..lagi kencang..berpeluh..menanti jawapan ..tetiba aku melihat maya..jauh ke dalam maya..gelap? kenapa gelap?...maya..hilang daripada pandangan aku..tunggu..tunggu maya!..jaaawaaapaannnn....!!??


redrum:kisah ni tidak sama sekali terjadi kat aku secara realitinya..tapi kisah ni memang terjadi kat aku..secara 'maya'nya..kisah mimpi aku daa..mimpi kan maya..alam maya gitu..hahaha
:fakta: mimpi benda buruk..msti jantung akn berdegup kencang n berpeluh..ku rase semua org gtu..

4 comments:

YnaaOhYnaa said...

mimpi mainan tido..
nice blog babe..
1st time masuk sini n tertarik =)

redrum said...

cik adik manis sudi komen..thanx2..
arap xmimpi aku ni..he

Unknown said...

hantar ke alam maya karang ...

redrum said...

rlek bro..aku leh g sndiri.. ;)

Related Posts with Thumbnails