Saturday, January 2, 2010

Permulaan Masihi Baru

belia n remaja hampeh

permulaan masihi memang menarik, masyarakat awam tidak kira yang majoriti atau minoriti dalam negara aman ini memulakan langkah dan niat mereka masing-masing. Aku pun termasuk samalah kiranya..ha,

tetapi masalahnya dengan masyarakt zaman ini, terutama golongan masyarakat yang digelar golongan belia n remaja ini telah lupa cara-cara sopan dalam merayakan sesuatu hari yang mereka ingin merayakannya...ape maksud aku nih..hamm..gini, aku melihat contoh mengenai sambutan permulaan masihi ni atau tahun baru 2010 ni le..golongan ini telah sama sekali mengikut atau terikut2 acuan barat dan seangkatan barat yang menjadikan sambutan ini satu cara untuk bersosial bebas atas nama 'sambutan'..ish2.

sedangkan pada malam tersebut pelbagai program ilmiah juga diadakan dan yang terpenting untuk golongan muslim...masjid-masjid pada malam tersebut ade mengadakan solat gerhana n penerangan ilmiah tentang ilmu-ilmu astronomi..tetapi sambutan..amat2 hampeh drp golongan belia n remaja ini..yang duk tercongak kat situ aku lihat..pak-pak iman,pak-pak budak n mak-mak budak je..hairan2 aku..mane kesedaran umat2 muslim baya usia aku nih..hmmm





redrum: aku memikirkan nasib ini untuk aku saje..kalau ade sesape pikir jugak..maknanya aku bukan kesorangan la..

4 comments:

Anonymous said...

setuju sangat2 bro..zaman kini macam2 hal trjadi..pening2

redrum said...

thanx anon...hmm,dunia2

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

tahun baru lah katakan..

Related Posts with Thumbnails