Wednesday, January 27, 2010

hobiku...hobi sesetengahmu jua..

setiap orang mesti ada satu minat atau obsesi kepada satu benda dan aku juga tidak terlepas daripada gejala minat atau obsesi ni. untuk senang aku taip, aku gabungkan perkataan minat atau obsesi tu jadi satu iaitu hobi dan hobi aku tuh ialah membeli dan membaca komik...taklah gempak sangat kan..kan..

aku memang punya kegilaan dan obsesi terhadap komik ni dan bila aku ke kedai buku, mata aku hanya ligat mencari rak-rak yang penuh dengan komik-komik terbaru.

memang ramai orang kat malaysia ni yang baca komik, tapi sesetengahnya tu hanya baca komik sebagai santapan biasa minda diaorang je. kalau aku, bukan setakat santapan je, malah siap melantak sampai buat teman tiduran lagi..he

komik memang banyak dan pelbagai jenis serta keluaran..tapi bagi aku, komik keluaran malaysialah yang aku minat..sokong barang buatan malaysia le katakan..ini antara sedikit daripada sangat banyak komik yang aku baca..







under age dan under 18(jenis drama humor)


lawak kampus(xpayah cite jenis ape)






dua atas ni..komik cinta cintun..(aku memang layan abis jugak komik cinta2 nih..wat modal nak ejas awek2..he)




the arrival(satu komik jenis drama..eksperimental drp komikus bear)




initial D(komik aksi,lawak,cinta,drama..yg psti sgt hebat komik ni bg lelaki le)


walaupun aku ni penyokong industri komik buatan malaysia...tapi aku sangat-sangat juga meminati komik-komik keluaran luar..komik manga daripada jepun memang menjadi pujaan hatiku sejak bebudak lagi..ini kerana komik manga ni sangat hebat dari segi lukisan dan penceritaannya dan juga aku memang bercita-cita nak ke jepun..tu pasal sokong jugak komik jepun ni..haa


redrum:walaupun giler baca komik..kita tak boleh abaikan untuk baca bahan2 ilmiah jgk..tapi bagi aku..komik ni bukan setakat komik je..banyak pengetahuan n ilmu ilmiah yang aku dapat sepanjang n sebanyak komik-komik yang aku telah baca.

4 comments:

niny said...

minat anime ye?

redrum said...

peminat komik secra auto minat anime..:)

Unknown said...

Paling suka komik karya Zint

redrum said...

setuju dgn kamu..

Related Posts with Thumbnails