Friday, February 19, 2010

Lipstick tak boleh..!! Haramkah..??


Dah baca tajuk?? Anda ingin tau?? ikuti kisah manusia nih ya..


Seorang anak manja sangat bertanya kepada ibu kesayangannya...


Anak: Mama, bila besday saya ke-17 nanti, boleh buat pesta di rumah tak?

Mama: Boleh...boleh, nanti mama aturkan ye..

Anak: Ma..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

Mama: Boleh...nanti mama uruskan jemputannya.

Anak: Ma...boleh saya pakai baju baru berwarna pink?

Mama: Boleh...boleh, nanti mama belikan ya..


Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya...kawan-kawannya semua sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan pergi bertanya sesuatu pada mamanya..


Anak: Mama..boleh saya pakai lipstick tak??

Mama: Tak boleh..!!

Anak: Alahh..mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup..takkan pakai lipstick pun tak boleh..

Mama: Tak boleh..! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput kawan2 kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu..tapi kamu tak boleh pakai lipstick!

Anak: Alaaa...boleh la mama....pleaseee...

Mama: Hans!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi lagi...TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki Hans!!

Anak: Opppsss....lupa


ish2..macam-macam manusia nih..cam astro plak..macam-macam ada...hehe
jadi tak haram le ni ek...selamat kaum pompuan..





redrum:diceritakan oleh orang tua kpd ku..namanya hussin lempoyang.. :)

23 comments:

FaTiN said...

kesian hans. kalau nak pakai lipstick, pakai senyap2 hans ! pilih warna yang natural. hikhik


p/s: xpenah ada lipstick. ada lipbalm aje=P

hans said...

wah wah wah
dalam diam ko kenakan aku yer
cess
suka2 jer tuduh aku pakai lipstik
siap ko pasnih
hahahaha

enyheartsdiamond said...

hahaha..amek kaw hans! :D

Anonymous said...

my bro kata, kalu nk pkai lipstik jgn pkai yg ada kaler.. cth lipstik merah menyalar..

abg mai cuma kasi mai pkai lipice jep.. coz, tk ada kaler.. :(

sbb2 yea mai tk taw..

aNoZ said...

hahaha... klaka2.. hans ape nak jadi ngn kau? haha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

MIAHAHHAHAHAHAHAH

fadam muka hans ;-)

hans said...

wah,ramainya suka aku ditertawakan...
tak pa tak pa
biar aku pergi membawa diri

redrum said...

fatin,


tau ko hans..dgr ape mak andan,cik tin ckp tu..haha

redrum said...

hans,


hans my bro..lps brlkon lam cite gincu ni..tmbh2 fofuler le ko..jgn lupe blnje aku nti..hehe

redrum said...

eny,


wah2..budk kecik comel ni buli ko hans..aku tak! :D

redrum said...

maisyara,


dgr abg redrum ckp lak..klu xleh paki kaler merah..pakai le kaler rainbow..hehe~

redrum said...

anoz,


mungkin dia jd plakon trknal kot..ha2

redrum said...

hans,


jgn bawa diri le bro..nangis fans ko nti..aku x le.. :D

redrum said...

miss lolly,


hans budk baik..anak kesayangngan mama tuuu..hehe~

hans said...

lancarkan perang terhadap REDRUM

redrum said...

hans,


aduh!..jgn owh,aku xde lesen senjata api..kalh aku nti..ha

niny said...

hahhaa.. lawaklah, patutlah tak boleh. nama pun lelaki. hehe

redrum said...

niny,


tau tak pe.. :)

deus X machina said...

si hans ni apasal la nak pakai lipstik
nak jadi cam azwan ali ke
erk888

ape2 jer said...

wakaka mmg hans pakai lipstik kan ekeke

redrum said...

deus X,


x kot..aku rasa2
hans benci azwn ali tuh..ha

redrum said...

cik biol,


ya ke?
mybe dia ternakpakai je tu..hehe

Anonymous said...

hahaha.. rainbow?! agagaga. pasti lawa lagi drpd BADOT! :P

Related Posts with Thumbnails