Saturday, February 6, 2010

Bandar Tuhan

Bandar Tuhan atau City of God adalah satu tajuk filem yang telah diterbitkan pada tahun 2002 di Brazil(memang movie org Brazil pn). Aku sangat suka giler filem ini..sebab apa? Sebabnya tak lain tak bukn..filem ni sangat2 hebat, menarik, bermesej, teknik penceritaan yang pelbagai dan paling penting sebabnya aku jenis tak minat filem Melayu!(sampai aku bercucu pn pengarah Melayu tak mampu nak wat filem camni..aku sgt2 pasti!..ha)

City of God adalah tajuk orinya dan filem ni sebenarnya adalah berdasarkan kisah benar. Bagi aku, jenis2 filem yang berdasarkan kisah2 benar ini memang menjadi kegilaan aku sejak bebudak lagi.

poster @ cover City of God

Sinopsis
Cerita ini bermula dgn watak utama(Roket) berada di tengah2 dua kumpulan gengster yang bermusuh dan sanggup membunuh satu sama lain. Selepas itu apa jadi ek..? Aku ni jenis tak pandai nak ulas2 atau citer semula ni..takut2 last2 jadi aku(redrum) sebagai heronya lak nanti..hoho

Utk lebih kepuasan, aku syor yg mana2 tak tengok lagi..tengoklh filem ni walaupn filem ni dah lama..gerenti ko tak kecewanye dan yg tak mo tengok tp nak tau serba sdikt..bolehla korang tanya Pakcik Google..tanye tjuk tu..gerenti panjang giler pakcik tu cerita kat korang..he



permulaan, shot pn dah mendebarkan!(pic roket:hero)


hero itam2 pn xpe..janji aweks tu cun melecun!(untg ko roket)



di Brazil, awal thn 80-an pun ramai yg mint nak jadi photographer?


gengster terawal(the tender trio) di city of god..sama cam robin hood..rompak2 tp xmbunuh



redrum:amaran! citer ni hanya sesuai utk lelaki yg suka keganasan cam redrum je..ha. bagi pempuan..tak boleh tengok!..sebab? dikhuatiri terpengaruh..klu terpengaruh, susah la..jd ganas pada lelaki lak kn..kah3~

6 comments:

enyheartsdiamond said...

hero x hensem xpa :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

puyoooooooooooooooooo cam menarik je.

Anonymous said...

dh tgk mse form mse f3 dulu.. mmg best!!!

redrum said...

eny: iyake?tp, ehm2..redrum hensem..hehe :P

redrum said...

miss lolly: tengok jgn xtengok.. :)

redrum said...

maisyara: emang best kn..jom tgk lg.. :)

Related Posts with Thumbnails