Tuesday, February 23, 2010

Yang cantik....jadi pujaan ku...jadi koleksi ku

Cantik...orang kata nak nilainya adalah secara subjektif...boleh pakai ka? Bagi aku kalau dah memang cantik baik aku jawab secara objektif terus cantik...sebab? dah nyata2 aku nampak cantik...tak salah kan..

Cantik bagi para lelaki cam aku ni...apelagi boleh ditujukan perkataan itu melainkan kepada gadis...namum itu nilaian secara umum je la...tapi bagi aku, redrum...aku meletakkan perkataan cantik bukan hanya utk para gadis yang cantik2 aje...malah aku meletakkan cantik itu untk semua makhluk ciptaan Allah s.w.t atau benda2 yang cantik yg ade di muka bumi ini...kerana aku menghargai semuanya...

Ceh..! ape yg aku duk meraban di atas tu...aku sendiri pun tak paham la pulak...haha. Sebenarnya aku sesaja je tulis meraban atas tu utk intro entri ni je...sebab tak de menda nak tulis..he. Entri kali ni, aku nak kongsi gambar2 "awek-awek" cantik pujaan ku yg ku jadikan koleksi di dlm rumah n bilik tidur ku...tp "awek2" cantik ni jantan le pulak...hmm, jantan pun layak dikatakan cantik ...aku yg kata la coz aku jwp secara objektif...org len xtau la pulak aku...jom layan..

betta hm: aku namakan rosered (1)


rosered (2)


betta hm: aku namakan itam nanas


betta hmpk: aku namakan si putih


betta hmpk: red full mask dragon


betta hmpk: black gold dragon


betta hmpk: white yellow full mask dragon


betta hm: white yellow full mask dragon


betta hmpk: fancy dalmantion spot


ape macam...cantik2 tak "awek-awek" kesayangan aku tu..he. aku ni memang jenis minat pelihara pets(prnh ku ckp minat ku ni..klik sini)..macam-macam pets pernah aku bela..ikan betta ni salah satunya..mybe aku animal lover sejati kot(bila net geo nk ambik aku keje ni)..he2


*betta hm(betta halfmoon)
*betta hmpk(betta halfmoon plakad)

*bagi ikan betta splendens ni..yg jantan je le cntik..yg betina xcantik


redrum:top list cantik bagi aku adalah gadis-gadis cantik jugaknya :)

17 comments:

FaTiN said...

tak sangka ko suka pet redrum. tinggi tak maintenance nak jaga ikan-ikan cantik ni?

enyheartsdiamond said...

saya cantik tak? :D

redrum said...

Fatin,


nak mainten kos xtinggi pn..
cuma kena jga mkn minum n bg kasih syg je.. :)

redrum said...

eny,


sokln objktif ni..senang2
redrum bulat jwp(B)cantik.. :)

ape2 jer said...

cantik btol sungguh cute je

redrum said...

cik biol,


ko suka ek..
nti ku poskan sekoq utk ko.. :)

aNoZ said...

haha.. comel2 semua. aku tgk yg 2 kat atas tu sama aje. xley beza. haha

redrum said...

anoz,


sama bro..
sb ikan tu kembar seiras..haha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

fuishoooo !

ikan tu lelawa semua !

redrum said...

lolly,


tuan ikan tu tersenyum je..tq2

Anonymous said...

mcm mne kau nk taw beza rosered 1 n 2? hahaha.. serupa jep..

*ikan ni kalau kucing ku mkn sedap ni.. xD

syahira ariff said...

itam nanas comelnyer!!
wee wee
nk gak ikan camtue
baik kumpul mnde nie kn dr kumpul awek
hak hak hak

hee~hit me back
kummentlaa new entri sy
(^_____^)

alkisah said...

comel2 sungguh..rasa nak picit2 je ikan2 tu..geram wak..hehe (dah mcm cik pon dah bila gua berbahasa bgt)

redrum said...

mai,


ala senang tu mai..ku letak name tag..ko xnmpk ke?he2

*haih!..ku jentik2kn kucing ko tu :)

redrum said...

syahira,



ha2..ku stju tu..
tp..aweks pun ku nk koleksikn gaks :)


*ku hit nanti..jnji

redrum said...

alkisah,



ha2..asal ko x pon sudh..

HEROICzero said...

wow cantik. senang jaga x? or mcm sensitif, manja, kene slalu tukar air semua..

Related Posts with Thumbnails